Tjuv och polis

Nu är jag arg, riktigt ARG! Idag har vi nämligen haft urursla tjuvar (finns det någon annan sort?!) på besök på Katani. Trevligt underhöll en av dem mig medan de andra plockade åt sig massor av våra fina kläder! Åh, det gör så ont i hjärtat att människor kan göra så här. Här försöker vi kämpa och jobba för att kunna driva en egen butik och så har några människor mage att bara komma och stjäla våra handplockade saker! Ledsen, arg och besviken! Så såg ni polisen hos oss idag så berodde det på dessa tjuvar. Och såg ni en galning i randigt springa och ropa på Juneporten efter ett par kvinnor i 30-års åldern så var det jag! Och de där kvinnorna -de var tjuvarna! SÅ, nu hoppas jag att de ALDRIG återkommer igen! En stor eloge ska i alla fall polisen ha för ett snabbt, proffsigt och vänligt agerande. Tack för det!!! Alla ni andra är såklart varmt välkomna, om inte annat för att ge mig möjlighet att få älta (den egentligen ganska odramatiska) historien om och om igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0