Syjuntetips

Jag har förmånen att ha en riktigt fina vänner som jag träffar på en syjunta lite nu och då. Eller vi kanske ska kalla det fikajunta, eller kanske snarare prat och pysseljunta. Jag får hursom hur mycket inspiration och glädje ifrån dem som helst. Så nu tänkte jag dela med mig av en helt brilljant idé som en god vän presenterade och visade nu senast. Hon redigerade foton i gratisprogrammet Pixlr så att endast bildens konturer blev kvar. (Själv är jag en big fan av Photoshop och det kan man få en snabbintro av här från Moderskeppet). Dessa ritade hon sedan av på en kanvasväv med hjälp av OH och sedan var det "bara" till att måla en fantastisk tavla av sitt underverk. Hur fint som helst, eller hur?!


Kommentarer
Postat av: natali

Åhhhhhh skulle verkligen vilja måla en sådan här till min kille! Men kan inte hitta hur man redigerar bilden på gratispogramet, finns så många saker, kan du inte berätta? Och vad är OH som hon använder sig av ??? Skulle uppskatta ett svar sjukt mycket ! :)

2012-01-12 @ 18:39:47
URL: http://natalinikola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0